6 клас



Узагальнення з курсу. 
Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства. Значення давньої історії України як складової світової історії






















Виконайте завдання, скориставшись інструкцією в лівому верхньому куті



Тема уроку  Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов'ян

Опрацюйте параграф 50
Ознайомтесь з матеріалами презентації
Перевірте свої знання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8386929


Тема уроку .Узагальнення. Тематичний контроль.
Повторити параграфи 39-50


Тема уроку Початок Великого переселення народу.(ВПН)Падіння Західної Римської імперії.

Опрацюйте параграф 49 п.1-2
Ознайомтесь з інтерактивною картою доби ВПН
Занотуйте в зошит поняття, основні  дати та події
Велике переселення народів – активні переміщення «варварських» племен від Центральної Азії до кордонів Римської імперії через територію Східної та Північної Європи (середина ІІІ ст. н. е.)
Ґоти (ІІ–IV ст.) – східногерманський народ, що прийшов на територію України в ІІ ст. з Південної Скандинавії.
III ст. – розділилися на остґотів (східних ґотів) і вест-ґотів (західних ґотів). Вестґоти просунулися на захід від Дністра, остґоти осіли в пониззі Дніпра.
Початок IV ст. – остґотські племена об’єдналися в державу на чолі з королем Германаріхом.
Середина IV ст. – під тиском гунів частина остґотів перейшла на територію Римської імперії, решта залишилися під гунами.
Гуни (ІІІ–V ст.) – вихідці з монгольських степів.
IV ст. – гуни розгромили ґотів, установили панування в причорноморських степах від Азовського моря до Дунаю. Піднесення та занепад гунської держави пов’язаний зі смертю правителя Аттіли (453 р.)
451 р. - битва на Каталунських полях ("битва народів") римляни перемогли гунів.
455 р. - Рим зайняли і зруйнували вандали. 
476 р. - вождь племені скирівОдоакр, скинув останнього імператора Ромула Августа і Римська імперія перестала існувати. 
Виконайте завдання контурної карти на стор. 12 "Розпад Римської імперії. Велике переселення народів" №3-5 та розв'яжіть хронологічну задачу (завдання №1 стор. 220 підручника) 
Складіть вірш-сенкан "Падіння імперії"




Тема уроку  Давні слов'яни. Прабатьківщина давніх слов'ян. Початок великого розселення слов'ян.
Опрацюйте параграф 49 п.3
Занотуйте у зошит 
Слов’яни – це етнос, народи якого проживають на території Центральної та Східної Європи (від р. Одер на Заході до рр. Дніпр , Ока, Волга на Сході)
Перші письмові відомості  I – II ст.
Римські історики: Пліній, Таціт, Птоломей називали слов’ян  венедами
Готський історик Йордан IV ст. розділив  слов’ян на три групи :
§                     Венеди – р. Вісла                                     (Західні)
§                     Анти – між рр. Дністром і Дніпром       (Східні)
§                     Склавини – ррДунай і Дністер         (Південні)
Перегляньте відеоурок 
Скласти план до відеоуроку



Тема уроку Кризові явища в Римській імперії

Перегляньте відеоурок
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ! (Зробіть записи в зошит)
1. Криза Римської імперії
Криза- складне становище, загострення суперечностей.
2. «Солдатські» та «сенатські» імператори
      «Солдатські» та «сенатські» імператори
Авреліан
Александр Север
Каракалла
Септимій Север
«Сенатські» імператори - імператори, яких проголошував сенат.
 «Солдатські» імператори - імператори, поставлені при владі своїми  легіонами.
3. Реформи Діоклетіана та Константина
Реформи Діоклетіана
Назва реформи
Суть та значення
1.  Адміністративна

У 293 р. поділив верховну владу між чотирма правителями - тетрархами. Кожний тетрарх мав свою власну столицю, управляв своїми провінціями.
Поділив імперію на 12 областей, керованих окремими управителями
2.  Фінансова
Упорядкував фінансові справи, знизив ціни
3.  Військова
Посилив боєздатність армії
4.  Політична
Встановив домінат - форму державного управління на основі безмежної влади правителя
5.  Податкова

Провів перепис населення, облік усіх орних земель,
садів, виноградників, пасовиськ, щоб ніхто не міг
ухилитися від сплати податків

Реформи Константина
Назва реформи
Суть та значення
1.  Фінансова
Випустив нову золоту монету - «солід». Фінансова
система держави значно поліпшилася, що сприяло
пожвавленню торгівлі, зміцненню економіки
2. Адміністративна

Переніс столицю держави на схід, у м. Візантій, що
розташоване на європейському березі Боспора Фракійського, на перехресті торгових шляхів. Пізніше Візантій було перейменовано на Константинополь на честь Константина
3.  Релігійна
Християнство стало державною релігією у 313 р.
Опрацюйте параграф 46 
Виконайте завдання контурної карти "Розпад Римської імперії" №1-2
Дайте відповіді на питання історичного диктант 
Історичний диктант.
1)  Як називали орендарів у Римській імперії? 
2)  Як називається система влади коли імператор отримує необмежену владу, а всігромадяни його піддані? 
3)  Що вимагали бідні громадиной від влади? 
4)  Як називали імператорів, яких обирала армія? 
5)  Як називали імператорів, яких проголошував сенат? 
6)   Як називали племена, які нападали на Римську імперію? 
7)  Як називалась нова система владив Римі з чотирьох соправителів?
8)  На скільки части було поділено Римську імперію за Діоклетіана?
9)  Які племена нападали на Римську імперію? 
10)Коли імперію було поділено на Західну  і Східну?
11) Яке місто отримало назву "Другий Рим"?
12) Яка релігія стала офіційною у Римі за імператора Костянтина?
та виконайте завдання
https://learningapps.org/view4858352 
та https://learningapps.org/view10509850




Тема уроку. Виникнення і поширення християнства

Перегляньте відеоурок 
та відео про вчення Іісуса Христа 
https://www.youtube.com/watch?v=AE2bwyJb5kg&feature=emb_logo
Опрацюйте параграф 47 та дайте відповіді на питання №1-3 стор.208





Тема уроку Практична робота

Пам'ятки культури Давнього Риму

Римська культура доби Республіки
Римська культура доби Республіки формувалася під впливом культури еллінізму, але зберегла самобутність. Римляни надавали перевагу практичній користі наукових знань. Найбільше розвивалися науки, які мали прикладний характер: математика, біологія, географія, фізика. Велика кількість технічних винаходів — бетон, «гвинт Архімеда», акведук.
Галузь
Досягнення
Архітектура
Римські риси — простота, суворість, міць відбилися в спорудженні фортець, шляхів, мостів, акведуків. Етруський та еллінський вплив відбився в громадських спорудах, храмах та палацах
Наука
У філософії римляни не додали нічого нового, а розвинули грецькі вчення. Стоїк Тит Лукрецій Кар («Про природу речей»), розвивалося і вчення кініків. Ораторське мистецтво — Марк Тулій Цицерон (період «золотої латини»)
Література
У III ст. до н. е. офіційною мовою була латина. Римська література почала розвиток із перекладу грецьких творів. Лівій Андронік — перший римський поет, переклав «Одіссею», Тит Плавт — автор комедій, Гай Валерій Катулл — любовна лірика, Цицерон — трактати з ораторського мистецтва та філософії, судові промови

Культура імператорського Риму
Рим — світовий культурний центр. Кінець І ст. до н. е. — початок І ст. н. е. — «золотий вік» римської культури. Період класичного стилю — правління династії Юліїв—Клавдіїв. Період імператорського стилю — династії Флавіїв, Антонінів.
Література
Гай Меценат (помічник Августа) — підтримка митців. Публій Вергілій («Енеїда»), Горацій (збірки од), Овідій («Метаморфози»), сатирична поезія — Марціал, Ювенал, Лукіан
Історія
Тит Лівій («Історія Риму від заснування»), Корнелій Тацит («Історія»), Аппіан («Громадянська війна»), Плутарх («Паралельні життєписи»)
Філософія
Стоїки: Сенека, Марк Аврелій, Епіктет
Право
II—III ст. римське право було доведено до досконалості
Географія
Птолемей (створив геоцентричну систему), Пліній Старший, Страбон
Медицина
Клавдій Гален («Лікарське мистецтво»)
Архітектура
Перевага надавалася інженерним якостям. Аппієва дорога (діє і нині). Акведуки (водогони). Використання бетону, винахід купола. Пишність та грандіозність — мавзолей Августа, Пантеон (храм усіх богів), терми (громадські лазні Каракалли, Колізей, тріумфальні арки, колона Траяна. Використання мозаїки та фресок. Помпея. Будівельна механіка — праці інженера Вітрувія
Скульптура
Копіювання грецьких творів. Приділення великої уваги портретній схожості. Барельєфи. Геми (різьблені зображення, часто з коштовного каміння)


 Повторіть параграфи 42 та 45. 
Опрацюйте додаткову інформацію та матеріал параграфа 48
Виконайте практичну роботу (ПИСЬМОВО), попрацювавши із завданнями 
№1 стор.210
№2 стор.213
№3 стор.214-215




Тема уроку. Римська імперія в І-ІІ століттях


Правління династії Юліїв-Клавдіїв (14–68 рр. н. е.)  


Правління династії Флавіїв (69–96 рр. н. е.)   

Правління династії Антонінів (97–192 рр. н. е.)  https://xn----7sbnbacaxoeehuadkjsh3b6fzj4f.xn--j1amh/history/pravlinnja-dinastiyi-antoniniv-97-192-rr.html
Перегляньте презентацію (це цікаво!!!) за посиланням 
Опрацюйте всю подану інформацію
Зробіть короткі записи (конспект) у зошит. 
Складіть кросворд  на 6-9 слів з імен імператорів, згаданих у цій темі
****Підготуйте невелике повідомлення про одного з імператорів Римської імперії І-ІІ ст. 
(за власним вибором)






Тема уроку Римська імперія. Октавіан Август

Переглянути відеоурок

Та ознайомитись з життям та діяльністю Октавіана Августа

Зробити запис у зошиті:
Створення Римської імперії
1.     Другий тріумвірат (43-31рр.дон.е.)
2.     Принципат Октавіана Августа (30 р.до н.е.-14 р.н.е.)
Принципат —поняття для позначення системи влади, що склалася в Стародавньому Римі в період ранньої імперії, і яка суміщувала монархічні і республіканські риси. 
3. Створення Римської імперії
РИМСЬКА  ІМПЕРІЯ
період ранньої Імперії (31 р. до н.е. – 193 р. н.е.),
впродовж якого Римська держава досягла найвищої могутності та процвітання;
 період пізньої Імперії (193 р. – 476 р.)
коли відбувся перехід від завойовницької стратегії до оборонної, спрямованої на утримання захоплених територій і збереження цілісності держави.

Опрацювати параграф 44 

Виконати завдання:
1.https://learningapps.org/9953980
2.https://learningapps.org/10757622
3.https://learningapps.org/10349702





Тема уроку. Культура та релігія Давнього Риму. 

Переглянути відео

1.Культура Римської імперії 

2.Архітектура і будівництво в Давньому Римі

3. Релігія, життя та  побут громадян Давнього Риму

Опрацювати параграф 42 та 45 

Зробити словничок термінів, виконавши письмово завдання №2 стор.200




Тема уроку Криза Римської республіка в ІІ–І ст.до н.е.

Опрацювати параграф 41 п.3-4 та параграф 43 п.1

Переглянути презентацію

Випищіть до зошита основні дати, поняття, події та імена історичнтх діячів періоду Римської республіки ІІ-І ст. до н.е.
Потренуйтесь у засвоєнні знань  
з теми Давній Рим https://learningapps.org/10635671

Поглибити за бажанням свої знання з даної теми ви можете за допомогою інтернет ресурсів за наступними посиланнями:







Тема уроку Диктатура Гая Юлія Цезаря

Опрацювати параграф 43 п.2-3 

та ознайомтесь з життям та діяльністю Гая Юлія Цезаря





Складіть історичний портрет  Гая Юлія Цезаря

Як скласти історичний портрет
1.Як відбувалося становлення особистості історичного діяча.
( Де і коли він народився? в яких умовах жив, зростав, виховувався?)
2.Особисті якості й риси характеру.
3.Діяльність історичного діяча.
4.Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?





Тема уроку Римська республіка в V–ІІІ ст.до н.е.: соціальний устрій та організація влади. 

Опрацювати параграф 40

Переглянути відеоурок

Виконайте завдання №3-4 контурної карти с.9 Давня Італія

Дайте відповіді на питання в кінці параграфа №1-4 с. 175-176




Тема уроку Військова експанаія Риму

Повторити параграф 40 п.2-3 та опрацювати параграф 41п.1-2

Скласти хронологічну таблицю "Війни Риму"

Приклад таблиці 


дата
подія
супротивник
результат
390 р.до н.е.
Захоплення Риму галльськими племенами
гали
Звільнення міста римлянами за викуп. Перемога римлян
279 р.до н.е.
Битва при Аускулі
греки (Пірр)
Перемога греків «Піррова перемога»
275р. до н.е.
Приєднання Півдня Італії до Риму
греки (Пірр)
Перемога римлян
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
133р. до н.е.
Приєднання Пергамського царства та Іспанії до Риму
Пергамське царство, іспанці
Утворення нових римьких провінцій. Рим перетворився на найсильнішу державу стародавнього світу

Виконайте завдання контурної карти с.9 Римські завоювання

Поглибити за бажанням свої знання з даної теми ви можете за допомогою інтернет ресурсів за наступними посиланнями:








Тема уроку Природно-географічні умови Апенінського півострова. 

Виникнення міста Рима.

Опрацювати параграф 39 п.1-2 Переглянути матеріали презентації.
1. Виконайте завдання №1-2 контурної карти с.9 Давня Італія

2. Порівняйте природно-географічні умови Італії та Греції за таким планом:
1)Географічне положення.
2)Клімат.
3)Рельєф.
4)Річки.
5)Ґрунти.
6)Вплив географічного положення і природи на заняття населення







ЧЕТВЕР

03.04.2020

Тема уроку Стародавній Рим за царської доби

Опрацювати параграф 39 п.3-4 та параграф 40 п.1

 Переглянути матеріали презентації.


Виписати у зошить всі нові поняття та терміни з їх визначеннями
Виконати завдання
СТАРОДАВНІЙ РИМ ЗА ЦАРСЬКОЇ ДОБИ
https://learningapps.org/9752589
Стародавній Рим  
 https://learningapps.org/9879653
та дати відповіді на питання з розділу "Перевір засвоєне на уроці"








Немає коментарів:

Дописати коментар