8 клас


Узагальнення до курсу
Перевірте набуді знання протягом вивчення курсу, пройшовши тестування за посиланням
з  всесвітньої історії https://naurok.com.ua/test/start/520807
з історії України  https://naurok.com.ua/test/start/505125


Тема уроку.  Східний світ у ХV-ХVІІІ ст. (оглядово)
Ознайомтесь з особливостями розвитку Китаю, Індії та Японії у ХV-ХVІІІ ст,
опрацювавши параграфи 27-28 та переглянувши відео за посиланнями

Китай у  XV - XVIIІ ст. https://www.youtube.com/watch?v=c3Xz5p-fjvU

Індія у  XV - XVIIІ ст. https://www.youtube.com/watch?v=m3bFtlNnBc8

Японія у  XV - XVIIІ ст. https://www.youtube.com/watch?v=my9MUBbcWbk





Тема уроку. Узагальнення. Тематичний контроль
ЗА РОЗДІЛАМИ  «ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА ТА СХІДНИЙ СВІТ У  XV-XVIII СТ.»
Повторити параграфи 22-28



Тема уроку. Англійські колонії в Північній Америці. Війна за незалежність (1775—1783 рр.). Утворення США
Основні поняття та терміни: «колонія», «метрополія», «Бостонське чаювання», «Контінентальний конгрес», «Декларація незалежності», «Версальський мир».
Основні дати та події:
1607 р. — перше постійне поселення англійців в Америці;
1770 р. — «Бостонське чаювання»;
1774 р. — І Континентальний конгрес;
1775—1783 рр. — війна за незалежність США;
4 липня 1776 р. — прийняття Декларації незалежності США
Перегляньте відеоматеріал за посиланням 
Таблиця  «Війна за незалежність»
Причини
1763 р. – Король Англії видав указ про заборону колоністам переселятися на захід, за Аллеганські гори
Цей захід позбавляв можливості переносити плантації з виснажених земель на нові, родючі. Дрібні орендарі втратили надію піти на захід і стати там самостійними фермерами
1765 р. - Запровадження гербового збору
Під час покупки будь-якого товару, навіть газет, треба було сплачувати податок
Привід для початку війни
1773 р.- Жителі Бостона напали на англійські кораблі, що стояли у порту, і викинули за борт 342 пакунки оподаткованого чаю
Ця подія отримала назву «Бостонське чаювання». Британські власті відповіли на це репресіями — закрили порт Бостона
Перебіг війни
Дата
Подія
Наслідки
1774 р.
Перший Континентальний конгрес у Філадельфії
Конгрес прийняв Декларацію, в якій проголошувалися природні права колоністів на «життя, свободу та власність». Конгрес закликав до бойкоту англійських товарів
19 квітня 1775 р.
Зіткнення англійців і колоністів у Конкорді
Це був сигнал для всіх колоній до участі у визвольній війні






3 вересня 1783 р.
Підписання Версальського мирного договору в Парижі
Англія визнала утворення Сполучених Штатів Америки й розширення їхніх територій на захід до річки Міссісіпі
Створення США
1м Президентом США став Д. Вашингтон
1787 р. у Філадельфії зібрався Конституційний конвент. У його роботі взяли участь 55 батьків-засновників.  У вересні 1787 р. Конституційний конвент завершив роботу, запропонувавши нову Конституцію США.
Конституція (від латин. constitutio — устрій, установлення) — основний закон держави, який визначає основи політичної, економічної й правової системи країни .Для свого часу Конституція США була найбільш передовою та демократичною. У той самий час хоча вона й гарантувала права власності, у ній були відсутні гарантії демократичних свобод. Цей недолік було усунуто 1789 р. На вимогу всіх штатів Джеймс Медісон сформував перші десять поправок до Конституції — Білль про права (затверджено 1791 р.). У них проголошувалися свобода зборів, слова, друку, релігії, недоторканність особи, суд присяжних, право кожногоамериканця мати зброю для самозахисту тощо.Згодом було затверджено й державну символіку. 14 червня 1777 р.Конгрес затвердив національний прапор США, 1782 р. — герб, а 1931 р. — гімн.
Опрацюйте параграф 25-26, карту та таблицю
Доповніть таблицю інформацією, якої не вистачає.





Тема уроку. Повсякденне життя Західної Європи у ХVІІІ ст.
Перегляньте короткий відеоурок 
https://www.youtube.com/watch?v=G6pMngP4VKM&feature=emb_logo

Повсякденне життя Західної Європи
Перехід до капіталістичних відносин у ХVІ–ХVІІІ ст. вніс суттєві зміни в повсякденне життя тогочасної людини.
Торгові стосунки сприяли збільшенню кількості доріг, морських шляхів. 
Збільшується кількість міст та чисельність населення в них. Змінюється їхній зовнішній вигляд. Магдебурзьке право приводили до появи органів місцевого самоврядування. Для них у центрі міста будувалися ратуші. Ці будівлі обов’язково мали великий годинник, який було видно й чутно на досить далекій відстані. Значно менше будується феодальних замків. Їх замінили гарно оздоблені маєтки дворян.
В архітектурі панував стиль бароко , класициз та рококо. Розписи на стінах, позолочена ліпнина, м’які меблі обов’язково прикрашали будинки, виконані в такому стилі. Для житла буржуазії були характерні простота й доцільність. Стіл, кілька стільців, легке крісло, бюро для паперів, шафи з посудом, камін, прикрашений різнокольоровою керамічною плиткою, — ось такий інтер’єр був властивий для помешкань банкірів, торгівців, дрібних чиновників, власників мануфактур. Житло селян у цей час майже не змінилося порівняно із середньовіччям.
Формуються правила етикету, культура вживання їжі. Заможні люди старалися наймати досвідчених кухарів для приготування вишуканих страв з овочів, риби, м’яса. У містах існували крамниці, у яких завжди можна було придбати гарячі хлібні вироби.
Стиль бароко наклав відбиток на зовнішній вигляд людини. Відповідно до тогочасної моди жінки активно користувалися пудрою та рум’янами. Одяг прикрашали коштовним камінням, золотим гаптуванням, мереживом, пір’ям. Стали популярними перуки, які присипали пудрою. На відміну від дворян, буржуа-протестанти носили простий одяг темних кольорів, але прикрашали своє вбрання сніжно білою краваткою.
Кросворд Повсякденне життя Західної Європи уХVІІІ ст. 
Розв'яжіть "кросворд навпаки" (до слів-відповдей кросворда складіть питання)
Скріншот виконаного завдання надіслати до 20.05.2020






Тема уроку. Освічений абсолютизм
Перегляньте короткий відеоурок
Опрацюйте параграф 23 
Запишіть у зошит нові терміни і поняття та імена видатних правителів
Складіть історичний портрет Марії Терезії, Йосипа II, Фрідріха II  або Катерини ІІ (на вибір)




Тема уроку. Міжнародні відносини XVIII століття
Перегляньте короткий відеоурок
Запишіть у зошит:
Основні терміни та поняття: міжнародні відносини, коаліція, колоніальні війни, баланс сил.
Основні дати та події
1701—1714 рр. — війна за іспанську спадщину; 
1700—1721 рр. — Північна війна; 
1715—1717 рр. — іспано-австрійська війна;
 1733—1735 рр. — війна за польську спадщину; 
1740—1748 рр. — війна за австрійську спадщину;
 1735—1739 рр. — війни з Туреччною; 
1756—1763 рр. — Семилітня війна; 
1772, 1793, 1795 рр. — поділи Речі Посполитої; 
1768—1774, 1787—1791 рр. — російсько-турецькі війни.
Характерною ознакою міжнародних відносин XVIII ст. став пошук рівноваги та балансу сил. Встановлюється діалог «великих держав» - Франції, Англії, Пруссії, Австрії та Росії.
Наймасштабнішим конфліктом XVIII ст. у Європі стала Семилітня війна, яка закріпила роздробленість Німеччини, показала зростаючу роль Росії в міжнародних відносинах і закріпила домінування Англії на морях.
Опрацюйте параграф 24





Тема уроку. Узагальнення. Тематичний контроль
ЗА РОЗДІЛОМ V «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У 20—90-Х РР. XVIII СТ.»
Повторити параграфи 29-33
Виконати завдання за посиланням:
http://interactive.ranok.com.ua/theme/content/pdrychniki/storya-ykrani-8-klas-pdrychnik-o-v-gsem-o-o-martinyuk/testov-zavdannya-dlya-tematichnogo-kontrolyu-za-rozdlom-v-ykransk-zeml-y-2090-h-rr-xviii-st




Тема уроку. Початок Індустріальної (промислової) революції
Перегляньте відеоурок
Опрацюйте параграф 22
Дайте відповіді на тестові питання
Тестові питання з теми
«Просвітництво і промислова революція.  Початок індустріальної
(промислової) революції та її вплив на життя різних верств населення»  
    1.   Просвітництво- це:
          а) напрям у науці                        б) напрям суспільної думки 17-18 ст.
          в) релігійна течія                        г) молодіжний рух
          2. Гуманізм -це:
   а) течія у морі                б)  течія  суспільної думки, повага до людини           
   в) природнє право людини              г) релігійна теорія
          3.   Ідея Гуго Гроція стосувалася:
   а) природних прав людини         б) питань свідомого вибору   
   в) релігійного світогляду            г) промисловості
     4.   Одним із центрів Просвітництва була:
           а) Польща            б) Туреччина        в)  Японія        г) Англія
     5. До англійських просвітників належать:
           а)  Жан Жак Руссо, Френсіс Бекон, Леонардо да Вінчі
           б)  Ісаак Ньютон, Томас Гобс,  Вольтер
           в)   Ісаак Ньютон, Томас Гобс, Адам Сміт, Джон Ллок
           г)  Дені Дідро та Вольтер 
     6. Праця Дені Дідро як  збірка наукових відомостей і довідок отримала назву: 
 а) підручник        б) Буквар          в) опис        г) Енциклопедія
          7. Еммануїл  Кант – це просвітник, який жив у:
 а) Англії         б) Німеччині     в) Франції    г) Італії                                                     
     8.   Назвіть технічні  винаходи  18 століття: ____________________________
        ________________________________________________________________
        ________________________________________________________________
    9. У якому році Джеймс Ватт  винайшов парову машину?
              а) 1700      б) 1764       в)    1774     г) 1784
   10.   Зміни, які відбулися у повсякденному житті людей у кінці 18 століття:
              а) використання парасольок
              б) стали широкодоступними  чай, кава, шоколад    
              в)  широке використання кишенькових годинників  та дзеркал
              г)  поява нових видів транспорту
              д) вірні всі відповіді
****Створіть ментальну карту, колаж або постер змін у житті суспільства, які відбулись в результаті промислового перевороту
 



Тема уроку. Українська культура 2-ої пол. ХVІІІ ст.
Опрацюйте параграф 33
Складіть таблицю: «Українська культура другої половини ХVІІІ ст.»
Галузі культури
Видатні діячі
Основні здобутки








Тема уроку. Практична робота 
"Уявна мандрівка до історико-культурних пам'яток України доби бароко"
Перегляньте відеоролік "Бароко в архітектурі України"
Найцікавіші та найгарніші приклади барокового мистецтва в Україні  https://ua.igotoworld.com/ua/article/971_ukrainskoe-barokko-gde-ego-iskat.htm 
Варіанти виконання практичної роботи (оберіть для себе один з гих)
Варіант І 
Дайте характеристику одній зі споруд (за власним вибором) за планом: 
1.Назва архітектурної споруди
2.Місце та рік будівництва, автор споруди
3.Особливості, вигляд, призначення
4.Чому саме ця споруда вас найбільше вразила ? Яке її історичне значення?
Варіант ІІ
Створіть власну карту пам'яток доби бароко в Україні
В цьому вам допоможе посилання 
https://ua.igotoworld.com/ua/visited-map/visited-places-map.htm#/CitiesWorldMap




Тема уроку. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків.
Опрацювати параграф 32 п.4
Підготуйте невелике повідомлення "Опришківський рух" 
та історичний портрет О.Довбуша



Тема уроку. Поділи Речі Посполитої
Опрацювати параграф 32 п.5-6, історичну карту та додаткову інформацію

ПОДІЛИ ПОЛЬЩІ

(1772 – 1795 рр.)

У результаті постійних повстань Річ Посполита ослабла. Як наслідок її сусіди – Росія, Австрія та Пруссія – провели три поділи Речі Посполитої. Перший поділ стався у 1772 р., за яким до Австрійської імперії відійшла Галичина. Також Австрія у 1775 р. окупувала Буковину, яка до цього перебувала під контролем Туреччини. Під час другого поділу Польщі у 1793 р. до Росії відійшла Правобережна Україна. За третім поділом Польщі Росія заволоділа Західною Волинню. Таким чином, Річ Посполита перестала існувати як окрема держава. Всі її землі поділили між собою Росія, Австрія та Пруссія
Назва держави
Територія, яку отримала держава
             I поділ Польщі (1772 p.)
Росія
Частина Східної Білорусі
Австрія
Східна Галичина
Пруссія
Помор’я (без Гданська)
     II  поділ Польщі (1793 р.)
Росія
Правобережна Україна, Центральна Білорусь
Австрія
Нічого не отримала
Пруссія
Гданськ, значна частина Великої Польщі
          III поділ Польщі (1795 р.)
Росія
Західна Білорусь, Західна Волинь, латвійські та литовські землі
Австрія
Галичина, частина Волині, так звані малопольські землі з Краковом і По­знанню
Пруссія
Основна частина Великої Польщі з Варшавою

В результаті цього Росія контролювала 80 % всієї території України. Закарпаття, Галичину й Буковину захопила імперія династії Габсбургів — Австрія.

Заповніть таблицю, визначивши зміни в становищі правобережних і західноукраїнських земель у складі австрійської монархії Габсбургів і Російської імперії.
ПРАВОБЕРЕЖНА УКРАЇНА
СХІДНА ГАЛИЧИНА, ПІВНІЧНА БУКОВИНА, ЗАКАРПАТТЯ









Тема уроку. Підкорення Кримського ханства. Колонізація півдня України
Перегляньте презентаію  та короткий відеоролик 






1. Опрацювати відповідний матеріал підручника - § 31 п. 6-9

2. Знайдіть відомості та підготуйте презентацію з історії заселення
чи розбудови міста на Півдні України (на власний вибір).




Тема уроку. Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина.
1. Опрацювати матеріал параграфу 32 п.1-3
2. Переглянути відео

                         

Розгортання гайдамацького руху в Україні у XVIII ст.
Рік
Місце повстання
Завдання руху
Наслідки
1
1734
Київське, Подільське, Брацлавське і Волинське воєводства
Звільнення від влади Польщі, боротьба за возз'єднання з Лівобережною Україною
Повстання було придушене спільними зусиллями польської шляхти і російських військ
2
1750
Київщина, Поділля
Звільнення від польського панування
Виступ жорстоко придушено польськими військами
3
1768
Київське, Брацлавське воєводства
Звільнення від влади Польщі, боротьба за возз'єднання з Лівобережною Україною
Жорстоке придушення народного руху польськими властями з допомогою російських військ


Робота з таблицею 
Заповнити таблицю 

Коліївщина
Час 

Причини

Мета

Учасники

Ватажки
Тактика

Історичне значення


3. Законспектуйте у зошит Розгортання гайдамацького руху в Україні у XVIII ст.
4. Заповніть Таблицю "Коліївщина" за зраком





Тема уроку.  Імперський наступ на автономію Гетьманщини
1. Переглянути відео "Імперський наступ на автономію Гетьманщини "


2.  Законспектуйте у зошит матеріал їз запропонованого ланцюжка 







3. Опрацюйте параграф 29. 
Складіть історичний портрет одного із наказних гетьманів (за власним вибором)



Тема уроку. Ліквідація гетьманства і козацького устрою

Міні лекція 
1. Основні заходи діяльності гетьмана Кирила Розумовського (1750—1764 рр.)
Намагався сприяти перебудові Гетьманщини на зразок держави європейського типу.
Здійснив невдалу спробу поновити зовнішньополітичну діяльність Гетьманщини.
Намагався досягти фінансової автономії, але за указом 1754 р. було встановлено контроль над фінансами Гетьманщини й наказано складати фінансові звіти про прибутки і видатки російському уряду.
Розпочав судову реформу, за якою Гетьманщину було поділено на 20 повітів, кожен із яких мав власний суд. Суди були становими.
Планував відкрити в Батурині університет європейського типу.
Намагався розширити політичні права старшини; розпочав скликати старшинські з’їзди — Генеральні збори, які мали тенденцію до перетворення на шляхетський парламент на зразок польського сейму.
Здійснив військову реформу: запровадив однакове озброєння і уніформу для козацького війська та удосконалив артилерію.
Заборонив перехід селян без письмової згоди землевласників, йдучи назустріч вимогам старшини в 1760—1761 рр.
Виступив із проектом запровадження в Україні спадкового гетьманства і закріплення його за родом Розумовських.
2. Посилення антиукраїнської політики за правління 
імператриці Катерини II (1762—1796 рр.)
Дата
Подія
1764 р.
Маніфест імператриці Катерини II, згідно з яким гетьманство в Україні скасовувалося. Влада переходила до рук малоросійського генерал-губернатора, який був також президентом Малоросійської колегії
1765 р.
Маніфест про скасування на Слобожанщині козацьких полків і створення замість них регулярних гусарських полків. На території п’яти слобідських полків утворено Слобідсько-Українську губернію, до складу якої входили Ізюмська, Охтирська, Острогозька, Сумська і Харківська провінції
1775 р.
Реорганізація місцевого управління в Україні на основі загальноросійського «Учреждения для управления губерниями». Усі новостворені відповідно до нього органи місцевого управління діяли згідно із загальноросійським законодавством. Зруйнування за наказом Катерини II Нової Січі російськими військами під командуванням П. Текелі
1781 р.
Указ Катерини II про створення на території Лівобережної України Малоросійського генерал-губернаторства, що складалося з Київського, Чернігівського і Новгород-Сіверського намісництв
1782—1786 рр.
Ліквідація у колишній Гетьманщині Генеральною суду, полкового й сотенного правління та всіх інших адміністративних й судових установ, які були замінені відповідними загальноімперськими установами
1783 р.
Указ Військової колегії про перетворення лівобережних козацьких полків на регулярні карабінерські полки російської армії
1783—1785 рр.
Зрівняння правового становища українських станів із нормами загальноросійського законодавства. Указ Катерини II про закріпачення селянства (1783 р.). Зрівняння правового статусу української старшини з російським дворянством за «Грамотою на права, вольності й переваги благородного російського дворянства»
3.Ліквідація Запорозької Січі

4.Фактори, що сприяли ліквідації російською владою української державності
Відсутність природних кордонів української території, її відкритість з усіх боків.
Відірваність більшості українських суспільних верств від військового устрою Гетьманщини.
Слабкість міщанства як соціального стану через незначний розвиток урбанізації.
Невизначеність більшості українського населення між українським патріотизмом і лояльністю до російської влади.
Нездатність козацької старшини відігравати роль соціальної еліти й переважання серед неї угодовського ставлення до російської влади.

1. Переглянути всі матеріали.
2. Опрацювати параграф 30-31.
3. Виписати всі основні дати та події. 
4.Скласти цифровий кросворд, використавши не меньше 6 цифр, згаданих у темі. 
**5. Підготувати додаткову інформацію "Життя та діяльність останнього гетьмана К.Розумовського" (обсяг не більше 1 сторінки)



Тема уроку. Узагальнення 

1. Повторити параграфи 22-28
2. Опрацювати тренувальні тести підготуватись до тематичного оцінювання
Тема. Українські землі наприкінці 50-х — у 80-ті рр. XVII ст. 
Тема: Українські землі наприкінці XVII — у першій половині XVIII ст.  




Немає коментарів:

Дописати коментар