9 клас



ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
РОЗДІЛ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.)

ПОНЕДІЛОК 02.11.2020
Тема уроку. Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня.
Опрацюйте параграф  14,  перегляньте презентацію  
Заповніть таблицю «Громадянська війна у США» за прикладом 

Причини

Основні події Громадянської війни (1861-1865 рр.)

Наслідки

 

 

 





ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
РОЗДІЛ 1. ВЕЛИКА ФРАНЦУЗЬКА РЕВОЛЮЦІЯ

Тема уроку.  Початок революції у Франції
Ознайомтесь з матеріалами презентації





Тема уроку. Узагальнення до курсу
Узагальнення понять і термінів курсу
Пройдіть «Дванадцять сходинок»
  • 1. Маршал Франції, учасник наполеонівських війн.
  • 2. Англійська партія ліберального спрямування.
  • 3. Важкий, переломний момент у житті суспільства.
  • 4. Нормативний акт, що видається урядом і має силу закону.
  • 5. Масовий рух англійських робітників у 30-50-х рр. XIX ст.
  • 6. Країна, що отримала самоврядування в межах колоніальної імперії.
  • 7. Вищий орган законодавчої влади.
  • 8. «прав людини і громадянина».
  • 9. Втручання однієї країни у внутрішні справи іншої.
  • 10. Представники партії торі.
  • 11. Утиски прав певної групи населення.
  • 12. Політична система, де домінуючу роль відіграють дві партії.
Розв'яжіть «Сканворд “А” і “Б”»
Віднайти в палетці сканворда поняття і терміни, назви яких починаються з літер А та Б
Зіставте типові явища і процеси європейської та української історії в XIX — на поч.XX ст. 
Висловте власне судження щодо значення «довгого» XIX ст. для подальшого розвитку світу.
Перевірте набуді знання протягом вивчення курсу, пройшовши тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/start/46020


 ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
РОЗДІЛ 6. "УКРАЇНА НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ"

Тема уроку. Соціально-економічний розвиток Наддніпрянщини
у складі Російської імперії
Перегляньте відеоурок
Опрацюйте параграф 25, виконайте завданяя №3


Тема уроку. Політизація українського національного руху. Соціально-політичне життя в Наддніпрянській Україні на початку ХХ століття.
Перегляньте презентацію 
Виконайте домашнє завдання (слайд 29)


Тема уроку. Події російської революції 1905-1907 рр. в Україні

Основні поняття: «революція», «Кривава неділя», «Маніфест 17 жовтня», «Державна Дума».
Перегляньте відео 
Опрацюйте параграф 27 та додаткову інформацію.
Використовуючі всі джерела створіть ментальну карту 
(спосіб зображення процесу за допомогою схем)
 "Події російської революції 1905-1907 рр. в Україні"
 ДЛЯ СТВОРЕННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ МОЖНА ВИКОРИСТАТИ СЕРВІС: https://www.mindmeister.com/?r=372005
1.Причини революції
2. Привід: 9 січня 1905 року "Кривава неділя" в Петербурзі
3. Етапи революції
4. Події в Україні 1905-1907рр.
5. Український національний рух
5. Українське питання в І та ІІ Державних думах
6. Результат та значення революції 1905-1907 рр.
зазначте самостійно


Тема уроку. Аграрна реформа П.Столипіна.
 Національно-політичний рух 1907-1914 рр.
Перегляньте короткий відеоурок
Опрацюйте параграф 28
Заповніть схему та таблицю за зразком
Схема: Столипінська аграрна реформа(1906-1911 рр)
Причини здійснення

Мета

Складові реформи

Результати реформи в Україні

Таблиця: «Українське питання» в III та IV Державних думах
III Державна дума
IV Державна дума





Тема уроку. Західноукраїнські землі у складі Австро-Угорської імперії на поч.ХХ ст.
Перегляньте відеоурок
Занотуйте у зошит
Перебування у складі Австро-Угорської імперії частини українських земель (Східна Галичина, Північна Буковина та Закарпаття)
Промисловість
Гальмування промислового розвитку (переважання дрібних підприємств; повільний розвиток промисловості; кустарно-ремісничий характер промисловості; 
Незацікавленість австрійського уряду в промисловому розвитку регіону), свідоме гальмування австрійським урядом розвитку економіки західноукраїнських земель (більш високі податки, низьке фінансування, створення кращих умов для австрійських підприємців тощо), консервація економічної відсталості.
Перетворення західноукраїнських земель на джерело сировини та ринок збуту (система державного мита блокувала продаж за кордон готової продукції).
Домінування іноземного капіталу.
Нерівномірний розвиток галузей промисловості.
Переважання добування та первісної обробки сировини
Сільське господарство
Повільний розвиток капіталістичних відносин у сільському господарстві (наявність пережитків кріпацтва; збереження церковного землеволодіння; зменшення кількості поміщицьких маєтків, зосередження земель у руках невеликої групи найвпливовіших поміщиків; диференціація селянства, аграрне перенаселення; низька продуктивність сільського господарства).
Еміграція населення до Канади, США, Аргентини, Бразилії та інших країн
Система управління
Пристосування політичної системи управління до здійснення в західноукраїнських землях великодержавної колонізаторської політики цісарського уряду (уся адміністративна влада в Галичині, як і на Буковині, зосереджувалася в руках намісників, яких призначав імператор; їм підпорядковувалася поліція, місцеві органи управління — повітові старости, бурмістри в містах і війти в селах)
Політична ситуація
Наростання українського національно-визвольного руху.
Піднесення страйкової боротьби українських робітників і селян (страйк львівських будівельників у червні 1902 р., страйк сільськогосподарських робітників у Східній Галичині влітку 1902 р., страйкова боротьба нафтовиків у дрогобицько-бориславському нафтовому регіоні в 1904 р.).
Великий досвід роботи в умовах Австро-Угорської конституційної монархії легальних українських політичних партій, створених наприкінці XIX ст.
Значна роль Греко-католицької церкви.
Опрацюйте всю подану інформацію та параграфи 30-31
Дайте відповіді на питання за посиланням
Звертаю УВАГУ тест можна пройти тільки ОДИН РАЗ!


Тема уроку. Особливості розвитку культурного життя. Вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя українців.
Перегляньте відеоурок за посиланням
Опрацюйте параграф 33 та заповніть таблицю «Видатні науковці України»
Прізвище
У якій галузі науки працював
Найвидатніші досягнення



Дайте відповідь на питання №6. Поміркуйте, що дає підстави для пропонованого висновку. Наведіть кілька аргументів на підтвердження або спростування думки.
В історії української культури початок 20 ст. був вельми плідним. Розквіт спостерігався в усіх сферах культурного та наукового життя. Проте, як і в інших регіонах Російської імперії, цей процес в Україні відзначався контрастністю: якщо панівні прошарки суспільства мали змогу здобути вищу освіту європейського рівня, то більшість населення України залишалася неписьменною та далекою від культурних надбань і новітніх наукових досягнень.


Тема уроку. Архітектура. Театр. Музика.Література. Образотворче мистецтво.
Опрацюйте параграф 34-35 
та перегляньте відеопрезентацію
Оберіть серед представників культури діяча. який, на вашу думку, зробив значний внесок в розвиток української культури і підготуйте реферат про його життя і діяльність


Тема уроку. Узагальнення. Тематичне оцінювання
Повторити параграфи 25-35
Виконати завдання за посиланням 
Звертаю УВАГУ тест можна пройти тільки ОДИН РАЗ!



Шановні учні 5(9) класу ми завершуємо вивчення історії України і повертаємось до вивчення всесвітньої історії.


ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
РОЗДІЛ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінця 18-початку 20 ст.)

Тема уроку. Розвиток освіти та науки
1. Опрацювати параграф 30 п.1-2
2. Дайте відповіді на питання та завдання
1. Які відкриття в галузі природничих наук, зроблені в XIX ст, ви вважаєте найважливішими?
2. Які технічні досягнення XIX ст. втратили своє значення через 100 років? 
3. Назвіть основні особливості розвитку науки в XIX ст. 
4*. Використовуючи додаткову літературу та інтернет-ресурси, підготуйте реферат про одне з технічних відкриттів XIX ст. (на вибір)


Тема уроку. Література, мистецтво, архітектура та кіно
Опрацюйте параграф 30 п.3-7 та наведені матеріали і визначте особливості розвитку культури на рубежі ХІХ — ХХ століть.
Література
У 80-ті роки XIX ст. кризові суспільні явища дістали своєрідне відображення в літературі. Заявила про себе нова течія, яка дістала назву декадентство, або декаданс (в перекладі з французького — занепад).
Близькими до символістів були представники напряму, які проповідували самоцінність художньої творчості, її незалежність від соціальних умов життя, від політики і суспільних рухів. Мабуть, найталановитішим представником цього напряму «мистецтва для мистецтва» на Заході можна вважати англійського письменника і поета Оскара Вайльда, який прославився романом «Портрет Доріана Грея».
Поряд зі згаданим історичним романом XIX ст. з’явилися в літературі й інші нові жанри: детектив і фантастика. Біля джерел першого з них стоять Едгар По («Вбивство на вулиці Морг», «Золотий жук») і Артур Конан-Дойль, який першим увів до літератури нового героя — детектива-любителя. Родоначальниками жанру фантастики стали Жуль Берн і Герберт Веллс.

Образотворче мистецтво
В останній третині сторіччя на грані реалізму і декадансу в образотворчому мистецтві з’являється новий напрям — імпресіонізм (від французького «імпресіон» — враження). Імпресіонізм посів в історії мистецтва місце, яке дорівнює цілим живописним епохам, хоча сам рух охопив лише 12 років і 8 виставок. Імпресіоністи запропонували нове бачення світу і нові принципи малярства. Вони сприймали навколишню дійсність як нескінченну зміну вражень. Картина стає немовби окремим кадром, фрагментом рухомого світу (в цьому відчувається вплив нового тоді технічного досягнення — фотографії).
Малярське завоювання імпресіоністів стало основою творчості і було підняте на нову висоту постімпресіоністами — так умовно називають художників, розквіт творчості яких настав після і на основі досягнень імпресіонізму. Це були Поль Сезанн, Вінсент Ван Гог, Поль Гоген.
Архітектура
На кінець XIX ст. між технічною і художньою сторонами архітектури виникають своєрідні «ножиці», які з плином часу стали розходитися дедалі більше. Спроба подолати це розходження була зроблена новим декоративним напрямом у буржуазній архітектурі, який дістав назву модерн (французькою — «сучасний»).
У рамках модерну кінця XIX ст. у США виникла так звана чиказька школа архітектури, найпомітнішою фігурою якої став Луїс Саллівен, який запропонував тип висотної офісної будівлі з мінімумом декору — хмарочос.
Робота з терміном
• Хмарочос — високий будинок житлового, офісного або адміністративного призначення.
Визначення хмарочоса постійно змінюється, наприклад, наприкінці XIX століття хмарочосами називали будинки, починаючи з шести поверхів. Першим сучасним хмарочосом уважається Будинок домашнього страхування, який було споруджено 1885 р. у Чикаго. У нього було 10 поверхів заввишки 42 м.
Кіно
У XIX ст. в Європі, у Франції, народився новий вид мистецтва, який стрімко завойовував собі наймасовішу глядацьку аудиторію, — мистецтво кіно.
Винайдення 1859 року Луї Даґером фотографії, геніальна здогадка братів Огюста і Луї Люм’єрів, які з’єднали фотографічну плівку з проекційним ліхтарем, спричинили 1895 р. появу кіно. Незалежно від них механік Одеського університету Й. А. Тимченко на два роки раніше створює кінетоскоп і 9 січня 1894 р. на IX з’їзді російських природодослідників і лікарів, що відбувався в Москві, здійснює за його допомогою перший у світі кіносеанс (глядачі побачили на екрані кавалеристів та метальників списів у русі).
28 грудня 1895 року в Парижі на бульварі Капуцинок у приміщенні «Гранд кафе» було організовано перший у світі публічний кіносеанс. Глядачі столиці Франції побачили свій перший фільм — вихід робітників з фабрики. Саме цю подію прийнято вважати датою народження кінематографа. Розробивши свій оригінальний пристрій, фірма «Люм’єр» швидко поставила справу кіно «на потік». Дві з перших кінокартин «Прибуття поїзда» і «Политий поливальщик» настільки приголомшили людей, що вже через декілька тижнів апарат і фільми Люм’єрів з’явилися і публічно демонструвалися в Римі, Відні, Берліні, Москві, Петербурзі, а також в Одесі, а потім потрапили до Єгипту, Австралії, США. У всіх країнах світу з’явилися сінематографи, ілюзіони, кінотеатри, а через рік-два в більшості європейських країн починають знімати власні фільми.
Використовуючи різні інформацій ресурси, підготувати презентацію про розвиток основних течій культури на рубежі століть: декадентство, символізм, нові жанри — детектив і фантастика, образотворче мистецтво (постмодернізм), архітектура, театр і кіно.



Тема уроку. Зародження масової культури. Практичне заняття
Опрацюйте параграф 31 та додаткову інформацію
• Масова культура (або: маскульт, маскультура, поп-культура, популярна культура) — культура, популярна серед широких верств населення в даному суспільстві та переважно комерційно успішна, елементи якої є повсюди: в кулінарії, одязі, споживанні, засобах масової інформації, в розвагах (наприклад, у спорті і літературі) — контрастуючи з «елітарною культурою».
Термін «масова культура» в загальноприйнятому культурологічному значенні вперше застосував 1941 року німецький філософ і соціолог М. Горкгаймер у праці з відповідною назвою — «Мистецтво і масова культура». Пізніше в США з’являється скорочене слово «маскульт» (англ. Masskult), яке ввів у науковий обіг американський філософ Д. Макдональд.
Походження масової культури
«Становлення масової культури пов’язане з явищами політичної демократії та повсюдної освіти. Ці чинники допровадили до краху монополії вищих класів у царині культури. В доіндустріальному суспільстві знаходилося місце для елітарної, а також автентичної народної культури, що походить з сільських коренів, є оригінальною, автономною й безпосередньо відображає життєвий досвід людей. Автентичне народне мистецтво ніколи не претендувало на статус мистецтва, але його своєрідність була прийнятна і шанована.
Ситуація змінилася з початком індустріалізації і урбанізації. Наслідком цих процесів були зміни в суспільному укладі і моральних цінностях. Індивіди стали ізольованими, відчуженими і анонімованими, і зв’язок між ними набув фінансово-економічного характеру. Раніше активних індивідів поглинула цілковито безіменна маса, вразлива до маніпуляцій з боку мас-медіа, що стали альтернативою спільноті і моральності.
На думку експертів, масова культура постіндустріального суспільства поширилася, як «смертоносна пара, що душить народну культуру і загрожує цілісності мистецтва». Підприємці знайшли джерело доходу в задоволенні культурних потреб «знову пробуджених мас». Технічний прогрес уможливив продукування книг, журналів, фотографій, музики в кількостях, достатніх для насичення ринку. Новітня техніка створила також нові засоби комунікації, як-от телебачення, радіо, Інтернет, особливо добре придатні для масового сприймання і масового поширення».
Виконайте завдання практчної роботи:
1. Вправа «Три речення» • Трьома реченнями висловити власну думку про причини появи та розповсюдження масової культури.
2. Дайте оцінку сентенції, що «...масова культура постіндустріального суспільства поширилася, як «смертоносна пара, що душить народну культуру і загрожує цілісності мистецтва».



Тема уроку. «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ НА ПОЧАТКУ XX СТ.»
Ознайомтесь з матералами параграфа 32 та додатковою інформацією
Становлення індустріального суспільства в європейських країнах і США спричинило значні зміни в умовах житті людини: у повсякденність впроваджують різноманітні науково-технічні досягнення і винаходи, більшість яких використовують і нині. Значних змін зазнали також умови життя і побут людини.
 У зв’язку з модернізацією життя з’являються нові класи суспільства, а старі намагаються пристосуватися до нових умов. У цей час швидкими темпами йде урбанізація розвинутих держав світу. Відповідно, збільшується кількість людей, що проживали або переїжджали до великих промислових міст.
Основними суспільними верствами залишаються виробники (буржуазія) і наймані робітники (пролетаріат). Серед городян більшу частину становили робітники. На кінець XIX ст. їхня чисельність перевищувала 40 млн осіб. Основну частину робітничого класу становили фабрично-заводські робітники. їхнє становище було важким, особливо в молодих капіталістичних країнах з великою кількістю безробітних — Росії і Німеччині. Домагатися підвищення зарплатні й обмеження тривалості робочого дня доводилось зазвичай у жорстоких зіткненнях з підприємцями, що неухильно посилювало напруження в суспільстві. Заробітна плата не забезпечувала необхідних умов для життя. Здебільшого вони не мали можливості здобути освіту, отримати кваліфіковану медичну допомогу, мати нормальні умови життя. Мінімальною була їхня участь у політичному і суспільному житті своїх країн.
Багато робітників бачили можливість покращення свого становища через перерозподіл власності багатих людей на свою користь, зокрема й насильницькими методами. Для захисту своїх інтересів вони створювали профспілки й організації.
Робота зі статичними відомостями
♦ Опрацювати інформацію «Населення Європи та США у XIX ст.» і зробити висновки.
Країна
1800 р.
1900 р.
Німеччина
24,5
56,4
Велика Британія
10,5
37,0
Франція
26,9
39,0
Італія
17,2
32,5
Росія
37,0
125,6
США
5,3
76,2
Орієнтовна відповідь
Зростання кількості міського населення у XIX ст. спричинило таке:
• промислова революція і розвиток фабрично-заводської промисловості;
• покращення землекористування і запровадження нових методів ведення сільського господарства, внаслідок чого велика кількість сільського населення опинилася без роботи і вимушена була шукати її у містах;
• демографічний вибух: значне зростання чисельності населення у країнах Європи;
• ознакою нової доби стали значні міграції.
Робота з візуальним джерелом
• Розгляньте карикатуру і виконайте завдання.
1. Яке явище в житті суспільства зобразив автор?
2. Яким є його ставлення до цього явища? Чому?
3. Якими були наслідки поширення цього явища в житті суспільства?
Господарі конгресу. Американська карикатура 1889 р. [1]
Напис зверху: «Сенат монополій, обраний монополістами, і службовець монополій». Напис на фігурках: «цукровий трест», «залізний трест», «нафтовий трест», «мідний трест»
Охарактеризуйте зміни , які відбулись у світогляді й повсякденному житті людини на поч. ХХ ст.



Тема уроку. Міжнародні відносини 2 пол. ХХ - поч. ХХ ст.
Опрацювати параграф 29 та перегляньте відео
Пройдіть тестування до 30.04.2020
ПОВТОРИТИ ПАРАГРАФИ 29-32







ПОНЕДІЛОК
30.03.2020 (історія)
Тема уроку. Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель  в 2-й пол. XIX ст.

1. Переглянути відео 



2. Опрацювати п.21
3. Визначити особливості соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель  в 2-й пол. XIX ст., склавши тези. 
4. Тези  надсилати до 31.03.2020 до 14.00



ВІВТОРОК
31.03.2020 (історія)
Тема уроку. Пднесення українського національного руху
1. Переглянути відео




2.Опрацювати п.21
3. Виконати завдання  № 1-3,6.
Підготувати невелике повідомлення про діяльність товариства "Просвіта" чи про НТШ ( за власним вибором)
4. Відповіді  надсилати до 02.04.2020






ЧЕТВЕР
02.04.2020 (історія)
Тема уроку. Радикалізація та політизація суспільних рухів

Починаючи з 90-х років XIX ст., суспільний рух на західноукраїнських землях вступає в новий етап свого розвитку — політичний. Вже в жовтні 1890 року в Галичині виникає перша політична партія.
Політична партія — це найбільш активна й організована частина тієї чи іншої соціальної групи населення, яка виражає і захищає її інтереси.
Представники радикального напрямку радикального руху І. Франко, М. Павлик, О. Терлецький під впливом М. Драгоманова звертаються до соціалізму і 1890 р. — створюють першу в Україні Русько-українську радикальну партію (РУРП).
Завдання

♦ На основі тексту підручника параграфа 22 складіть таблицю 
«Створення політичних партій у Західній Україні наприкінці XIX ст.».

Орієнтовний вигляд таблиці
Партія
Дата створення
Лідери
Програма






Заповнену таблицю  надсилати до 07.04.2020 до 9:00



ВІВТОРОК

17.03.2020 (історія)
Тема уроку. Національний та суспільно-політичний рухи в Україні у другій половині XIX ст. 


Національний та суспільно-політичний рухи в Україні у другій половині XIX ст. - презентация
Опрацювати параграф 19-20
Виконати завдання практичної роботи №4 с.163-166
Виконані практичні роботи надсилати до 19.03.2020 до 9:00


ЧЕТВЕР
19.03.2020 (історія)
Тема уроку.  Узагальнення
Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст.. - презентация   http://www.myshared.ru/slide/1394278/
Опрацювати матеріал і виконати тестові завдання.
Повторити параграфи 15-20
Тестові завдання "Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст." 




ЧЕТВЕР
09.04.2020 (історія)
Тема уроку. Тематичне оцінювання 
Пройти  ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ 
ЗА РОЗДІЛОМ IV
ЗА РОЗДІЛОМ V

Відповіді на  тестові завдання  надсилати до 13.04.2020 
(надсилати скріншоти сторінки з результатами виконаних тестів)


Немає коментарів:

Дописати коментар